lørdag den 25. september 2010

et glas nutella på 5 kilo

Jeg har været i Tyskland, Fleggaard. Her kan du få et glas Nutella, der er lige så stort som dit hoved til 239 danske kroner! Der er 5 kilo Nutella i glasset. Selvom det lyder billigt, er det det ikke - fordi Nutella jo skal smøres på franskbrød!

Efter min erfaring dækker et glas 750 grams Nutella, hvad der svarer til 20 franskbrød. 20 franskbrød koster 350 -  pris pr. styk 17,50 = et traditionelt formfranskbrød med birkes. 5 kilo Nutella svarer - hvis man runder op - til cirka 7 glas 750 grams Nutella. 7 glas Nutella svarer til 140 franskbrød, og 140 franskbrød koster til sammen 2450,-. Dvs., at et 5 kilos glas Nutella svarer til en merudgift i husholdningsbudgettet på 2450,- der er lig med 140 franskbrød….

2 kommentarer:

  1. Wow, jeg anede ikke jeg brugte så mange penge på franskbrød. Jeg tror jeg vil skære lidt ned på mit forbrug, så der også bliver råd til smøger og flødeboller

    SvarSlet
  2. Ja små ting har det med at vokse sig store :-)

    SvarSlet