mandag den 15. november 2010

blev så lige hustlet to gange i dag

Blev så lige hustlet to gange i dag.

Den ene gang var ret ubehagelig, havde næsten karakter af et overfald. En mand med små bjerge af vorter spredt ud over hele ansigtet, bliver ved med at gå ind foran mig og spærre, så jeg ikke kan komme forbi ham. Han bliver ved med at forsøge at indlede en samtale, peger på mit kamera, der hænger om halsen, spørger, hvor jeg kommer fra. Han er umulig at slippe af med. Fortæller jeg kommer fra Skandinavien, han siger, at han vil beskytte mig. Jeg forsøger at gå forbi ham, han går igen ind foran mig. Det ender med, at jeg giver ham 50 cent, hvorefter han går.

Anden gang var på en cafe, som Peter Doherty efter sigende har hængt ud på en gang sidste år. Jeg havde bestilt en espresso og beder om en regning. Han kommer med en regning fra et andet bord, siger det bliver 2.20. Jeg finder en masse mønter frem. Han bliver ved med på fransk at sige, at der ikke er nok, hvilket der er. Han fortsætter med at sige noget på fransk, som jeg ikke forstår. Det ender med, at han låner en pen fra nabobordet og skriver, at jeg mangler at betale 0,88, hvilket er løgn. Efter en lind strøm af fransk, forstår jeg så meget, at han ser igennem fingre med det, der mangler. Tak! Men for at det ikke skal være nok, så tænker jeg, at jeg går ind i cafeen og betaler de 0,88, som han siger, der mangler. Jeg giver man en 10 euro seddel, og det ender med, at han giver mig en 5 euro seddel tilbage og en 2 euro mønt og begynder så at gå, men vender tilbage og ligger en 50 cent.  På det tidspunkt synes jeg, at det er ved at være lige lidt for latterlig. Hvis han vil blokke mig for 5 euro for en espresso, som måske måske ikke koster 2.20 euro, så skal han have lov til det.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar